Denise Lutgens

Docent: Piano, klassiek en licht klassiek

Denise Lutgens is geboren in 1990 in Nederland. Op 6 jarige leeftijd begon zij met pianolessen aan de muziekschool in Venlo. Toen Denise 9 jaar was deed zij met succesvol toelatingsexamen voor de vooropleiding op het "Sweelinck" Conservatorium van Amsterdam. Door praktische redenen is ze sinds januari 2000 verplaatst naar de Conservatorium van Tilburg, waar zij les kreeg van Ton Demmers. In 2002 deed ze de vooropleiding bij Alla Blatow aan de Anton Rubinstein Akademie in Düsseldorf. Zij vervolgde haar studie bij Prof. Vladimir Krainev van 2002 - 2008. Denise behaalde haar Propedeuse of Music aan het Royal College of Music en rondde haar opleiding af bij Naum Grubert aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag in 2015.

Denise heeft actief deelgenomen aan internationale concoursen en won eerste prijzen op oa. Steinway Concours Nederland, Rotary Concours, Alexander Scriabin Concours Parijs, DTKV Wettbewerb. Daarnaast speelt Denise nog steeds actief concerten en concoursen in zowel binnen- als buitenland.

Denise haar passie ligt bij het lesgeven en ze startte in 2009 haar eigen lespraktijk in Den Haag. Daarnaast zet ze zich actief in voor muziekontwikkeling van kinderen en talentontwikkeling door het organiseren van workshops, summer schools, een internationale piano competitie en verschillende muzikale projecten op kinderdagverblijven en basisscholen.

Leerlingen van Denise namen ook deel aan verscheidene landelijke concoursen en kregen podium mogelijkheden in oa. Festival Classique.

pianoles van Denise Lutgens

Beschikbaarheid
Muzieklessen zijn te volgen van maandag t/m zaterdag zowel op locatie als aan huis. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden en beschikbaarheid: